جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

راهنمای انتخاب و خرید ارزان ترین بخاری برقی

۳ بازديد
از بخاری برقی برای گرم کردن و بالا بردن دمای محیط های مختلف استفاده می شود، بنابراین برای خرید و انتخاب بهترین دستگاه باید به چند نکته مهم توجه کرد.

انواع بخاری برقی
هیتر برقی فن دار

هیتر فن دار از فن برقی برای افزایش سرعت جریان هوا استفاده می کند، این دستگاه ها به دلیل کارکرد فن دارای نویز هستند و در صورت تماس تصادفی با دستگاه، خطر اشتعال در آنها وجود دارد. این نوع بحاری برقی قابل حمل است.
بخاری برقی تابشی
بخاری برقی تابشی دارای چندین المنت است که دارای سطح بازتابنده در پشت هستند، تعداد المنتی که به آن وصل می کنید میزان گرمایش بخاری برقی را تعیین می کند و مناسب برای محیط هایی است که هوا در آن جریان دارد، این نوع بخاری ها صدا تولید نمیکنند.
بخاری برقی همرفتی
بخاری همرفتی با مکش هوای داخل اتاق و گرم کردن آن از دستگاه و سپس دمیدن هوای گرم دمای اتاق را گرم و ثابت نگه می دارد، این بخاری ها برای اتاق های بسته و بدون سیستم گرمایش مرکزی بسیار مناسب هستند.
بخاری کنوکتور برقی
در این بخاری برقی امکان استفاده از فن وجود دارد و توسط المنت گرم می شود، این مدل همانند مدل تابشی کاملا بی صدا است اما اگر از نوع فن استفاده کنید صدای فن را می شنوید. ، ابعاد این بخاری بزرگتر از مدل های مختلف است.
بخاری برقی حمام ضد آب
این بخاری های برقی بسیار ایمن هستند و سیم های برق آن ها کاملا ضد آب و ایمن هستند، معمولا این بخاری ها با اشعه مادون قرمز کار می کنند و با لامپ محیط را گرم می کنند، برخی از این بخاری ها کاملا ضد آب هستند اما برخی باید با آب مقابله کنند.
* هنگام خرید بخاری برقی باید به نکاتی توجه کرد و در مورد آنها اطلاعاتی کسب کرد که به آن می پردازیم:

بررسی ظرفیت گرمایش بخاری

توان خروجی بخاری برقی تعیین می کند که چه محدوده ای را می تواند گرم کند، شکل و مدل محیطی که می خواهیم گرم کنیم، پنجره های آن محیط، امکاناتی که بخاری دارد و ... در انتخاب بخاری تاثیر دارد، ابتدا خروجی گرمای بخاری را اندازه گیری کنید و سپس اقدام به خرید کنید.

مصرف برق دستگاه را بررسی کنید

مصرف انرژی بخاری برقی یکی از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، بخاری های قابل حمل معمولا انرژی بیشتری مصرف می کنند.
فناوری های جدیدی مانند ترموستات های قابل تنظیم، حالت صرفه جویی در مصرف انرژی، تایمر و ... وجود دارد که می توان از آنها برای صرفه جویی در انرژی به راحتی استفاده کرد.

بررسی سطح نویز دستگاه

برخی از محیط ها مانند اتاق خواب به بخاری هایی نیاز دارند که صدای زیادی تولید نمی کنند، بنابراین باید بخاری مناسب را انتخاب کنید، معمولا بخاری های تابشی هیچ صدایی تولید نمی کنند.

بررسی ایمنی بخاری های برقی

بخاری هایی که قابل حمل و متحرک هستند بیشتر از سایر بخاری ها در معرض آتش سوزی و ایجاد خطر هستند، ایمنی بخاری های برقی بسیار مهم است، بنابراین برخی از بخاری های برقی از فناوری هایی برای افزایش ایمنی دستگاه استفاده می کنند، به عنوان مثال سنسورهایی تعبیه شده است که به طور خودکار خاموش می شوند. اگر دمای بخاری بیش از حد افزایش یابد، دستگاه را خاموش میکنند.

نگاهی به ظاهر و طراحی بخاری برقی

انواع مختلفی از بخاری برقی در بازار وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

بخاری رومیزی:
این نوع بخاری ها چندان بزرگ نیستند و می توان آن ها را روی میز، تخت و ... قرار داد، معمولا این بخاری ها فقط قسمت های کوچک را گرم می کنند و برای گرم کردن فضاهای خیلی بزرگ مناسب نیستند.

بخاری های گرمایش از کف:

این هیتر ها معمولاً به صورت مستطیل های بلند هستند و در کنار دیوار قرار می گیرند و با استفاده از فن محیط را گرم می کنند.

بخاری های سقفی:

این بخاری ها معمولاً روی سقف نصب می شوند و برای محیط هایی مانند سالن یا کلاس درس مناسب هستند.

بررسی ترموستات بخاری:

دو نوع ترموستات برای بخاری های برقی وجود دارد، یکی ترموستات هایی که با دکمه یا دستگیره دما را کنترل و تنظیم می کنند و نوع دیگر ترموستات های قابل برنامه ریزی هستند که می توانند دستگاه را روشن یا خاموش کرده و دما را کم یا زیاد کنند.
توجه به این ترموستات ها یکی از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید و ببینید کدام وسیله برای شما راحت تر است.

بررسی سیم های نسوز دستگاه

سیم های بخاری برقی باید از کیفیت خوبی برخوردار باشند، زیرا در صورت گرم شدن دستگاه و پوشش نامناسب سیم های اتصال، ممکن است دستگاه آتش بگیرد.

نکات دیگری که در هنگام خرید باید در نظر گرفت:

• اگر قابل حمل بودن برای شما مهم است، چرخ ها یا دستگیره ها را در نظر بگیرید.
• اگر می خواهید دستگاه خود را از راه دور کنترل کنید به مدل هایی که این گزینه را دارند توجه کنید.
• به جنس بدنه دستگاه توجه کنید زیرا بدنه های مقاوم در برابر حرارت مناسب ترند و با دست زدن به آن ها دست خود را نمی سوزانید.
• گارانتی و خدمات پس از گارانتی بخاری برقی را در نظر بگیرید، قطعا لوازم با کیفیت از برندهای خوب دارای گارانتی هستند.

نتیجه

بخاری برقی یکی از وسایلی است که افراد زیادی به دنبال خرید آن و کسب اطلاعات در مورد فصول سرد سال می باشند.در این مطلب سعی شده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.به طور کلی اگر قصد خرید بخاری برقی را دارید، شما باید سوالات زیر را بررسی کنید:
• چه نوع بخاری و با چه ویژگی هایی نیاز دارید؟
• چه توان و توان گرمایی بخاری را می خواهید؟
• چقدر می توانید برای یک بخاری بپردازید؟
با مطالعه این مقاله به راحتی می توانید پاسخ تمام سوالات را بیابید
منبع: فردانیوز
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.